راهنمای سفر به بوشهر

بهترین زمان سفر به بوشهر


فصل بهار و پاییز، بهترین زمان برای سفر به بوشهر است.

اقلیم این منطقه جلگه‌ای، گرم و مرطوب است. میانگین دما در تابستان ۳۳ و در زمستان ۱۴ درجه‎ سانتی‌گراد است. میانگین بارش سالانه منطقه ۲۲۰ میلی‌متر و ارتفاع از سطح دریا، ۵ متر است.

اطلاعات ضروری سفر به بوشهر


کد بوشهر: ۰۷۷

فاصله از تهران: ۱۰۵۰ کیلومتر

مدت سفر زمینی: حدود ۱۲ ساعت

مدت سفر هوایی: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

راهنمای سفر به بوشهر


سفر زمینی از تهران به بوشهر، از طریق بزرگراه خلیج فارس و با گذشتن از راه‌های تهران به اصفهان و سپس یاسوج صورت می‌‌گیرد. سفر زمینی به بوشهر طولانی است.

سفر هوایی به بوشهر، همه روزه از طریق فرودگاه بین‌المللی بوشهر توسط ایرلاین‌های بسیاری انجام می‌شود. اتوبوس‌‎های تهران به بوشهر از پایانه‌های جنوب، غرب و بیهقی حرکت می‌کنند.سفر با قطار، مستقیم به بوشهر، موجود نیست و می‌توانید از قطارهای مقصد شیراز یا بندرعباس استفاده کنید.

مکان های دیدنی بوشهر


بافت تاریخی بوشهر که در دل شهر قرار دارد، شامل چهار محله است و با معماری خاص، چشم بیننده‌ها را خیره می‌کند. این بافت زیباترین کوچه‌ها و بناها را در خود جای داده است و قدمت آن به دوران نادر شاه افشار بازمی‌گردد.

عمارت‌های خیره‌کننده‎ تاریخی گلشن و کازرونی، در محله‎ بهبهانی و در دل بافت تاریخی شهر قرار گرفته‌اند و قدمت آن‌ها به دوران قاجار بازمی‌گردد. عمارت قاجاری ملک نیز در محله‎ بهمنی قرار دارد. مشخصه‎ اصلی این بناها، معماری خاص بوشهری و ساحلی بودن آن‌هاست.

از دیگر خانه‌های تاریخی واقع در بافت تاریخی بوشهر، می‌توان عمارت دهدشتی، عمارت طاهری یا موزه‎ مردم‌شناسی بوشهر و عمارت امیریه را نام برد که قدمت تمامی آن‌ها متعلق به دوران قاجار است. خانه قاضی بوشهر نیز یکی از عمارت‌های تاریخی با تزیینات خاص است که قدمت آن به دوران زندیه می‌رسد.

بازدید از مدرسه‌های تاریخی سعادت و گلستان نیز که متعلق به دوران قاجار هستند، خالی از لطف نیست. مدرسه‎ سعادت به‌دلیل قدمت تاریخی، مادر مدارس جنوب کشور محسوب می‌شود.

گورستان شغاب، گورستانی خاص، عجیب و باستانی در جنوب شهر است که بازدید از آن رایگان است. بوستان شغاب نیز روی خاک‌های باقی‌مانده از دوران عیلامیان ساخته شده ‎است.

جزیره‌های مطاف، خرو، و ام‎الکرم، جزایری دیدنی و غیرمسکونی در جوار بوشهر هستند.

مسجد کوفه که از دیدنی‌های شاخص مذهبی است، قبر جنرال که بازمانده از دوران اشغال بوشهر توسط انگلیسی‌ها است، و موزه‎ دریانوردی، از دیگر مکان های دیدنی بوشهر هستند.

بازارهای بوشهر


بازار قدیمی بوشهر یا بازار صفا، بازاری تاریخی متعلق به دوران قاجار است که به ثبت ملی رسیده است. تماشای معماری جالب این بازار در حین خرید کردن، خالی از لطف نیست.

بازار نادر نیز یکی از بازارهای قدیمی شهر است. از بازار نادر می‌توانید حلوا و خرماهای معروف بوشهری، و همچنین سوغاتی‌های سنتی و بومی تهیه کنید.

اکر قصد خرید ماهی و میگو دارید؛ به بازار ماهی‌فروشان سر بزنید.

مراکز خرید مدرن بوشهر مجتمع تجاری زیتون، هوم کورت آدیداس، مجتمع وزیری، و پاساژهای ملت و آزادگان، پیشنهاد مناسبی هستند.

رستوران های بوشهر


از غذاهای معروف بوشهری می‌توان قلیه ماهی، قلیه میگو، کباب میگو، ماهی شکم پر، گمنه یاللک، تنداز ماهی، ماهی شور، آبگوشت ماهی، لخلاخ یا دمپخت ماهی و دمپخت میگو را نام برد.

رستوران و کافی شاپ شیک و مجلل میداف، با سرو غذاهای محلی و اجرای موسیقی زنده، از پرطرفدارترین رستوران های بوشهر است.

رقیب سرسخت میداف، رستوران سنتی قوام است که در گذشته آب‌انبار بوده است و در کیفیت غذا با میداف برابری می‌کند.

دیگر رستوران‌های شیک و پرطرفدار بوشهر، رستوران‌های خاتم، شونشین، گرگور، خلیج فارس، و رستوران‌های ایتالیایی گاندو و سن مارکو هستند.

سوغات بوشهر


بوشهر شهر نخلستان‌ها است، بنابراین خارک، خرما، و صنایع دستی ساخته شده از محصولات نخل، از سوغاتی‌های اصلی بوشهر است. انواع ماهی‌های جنوبی و ارده، مسقطی، پنیر خرما، انواع حلوا، انواع نان سنتی، و انواع ترشیجات، از خوراکی‌های سوغات بوشهر هستند.

بوشهر صنایع دستی خاص و زیبایی دارد. مهم‌ترین آن‌ها شامل گبه، گلیم، قالی، حصیر، سوزن دوزی، اشیای صدفی، معرق و صنایع چوبی، جاجیم، گیوه، مشک و نمد است.

درباره ما

دفتر خدمات مسافرتی ایرانگردی و جهانگردی برآمده از شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی وابسته به صندوق بازنشستگی کل کشور و سازمان تامین اجتماعی با در اختیار داشتن بیش از 50 هتل در پهنه کشور عزیزمان ایران در سال 1395 تاسیس گردید و از آن تاریخ تلاش نمود تا برخورداری از خدمات سفر را برای قشر گرانمایه کشور که همان بازنشستگان می باشند سهل الوصول و اقتصادی نماید

بیشتر
تهران ، خیابان ولیعصر ، روبروی سه راه توانیر ، بن بست شمس ، پلاک ۳
021-88772860
©2024 ITTIC, All Right Reserved